کتابخانه عمومی امام علی (ع) هفت جوی شهرستان قدس

" امروز کتابخوانی و علم آموزی نه تنها یک وظیفه ملی,که یک واجب دینی است"(مقام معظم رهبری)

کتابخانه عمومی امام علی (ع) هفت جوی شهرستان قدس

" امروز کتابخوانی و علم آموزی نه تنها یک وظیفه ملی,که یک واجب دینی است"(مقام معظم رهبری)

مشخصات بلاگ
کتابخانه عمومی امام علی (ع) هفت جوی شهرستان قدس

کتابخانه عمومی امام علی (ع) در مرداد ماه سال 1389 افتتاح گردید این کتابخانه کارش
را با 1500 جلد کتاب آغاز و هم اکنون مجموعه ای بیش از 10000جلد کتاب را دارا می باشد.
این کتابخانه دارای بخش های کودک و نوجوان ،پایگاه اصلی ، مرجع ،نشریات می باشدو زیر نظر اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قدس فعالیت می کند .
شرایط عضویت :
1) یک قطعه عکس 4*3
2) اصل شناسنامه یا کارت ملی
3) هزینه عضویت یکساله
صفحه اینستاگرام کتابخانه : imamali.lib
ایمیل کتابخانه امام علی (ع) : imamali.qods.lib@gmail.com

آدرس : هفت جوی - خیابان مطهری - کتابخانه عمومی امام علی (ع)

ساعت کاری کتابخانه :7:30الی 14
روزهای پنج شنبه : 8 الی 13:30
شماره تماس : 02146892572

۶ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۰ ثبت شده است

جزاز علی نباشد به جهان گره گشایی
طلب مدد از اوکن چو رسد غم وبلایی
چو به کار خویش مانی در رحمت علی زن
به جز او به زخم دلها ننهد کسی دوایی


شهادت امام علی علیه السلام تسلیت باد

  • زینب محمدزاده پودینه

منابع کتابخوان ماه اردیبهشت با پنج عنوان کتاب عبارتند از:

 کتاب «خدیجه علیها السلام، اولین بانوی مسلمان و همسر پیامبر صلی الله علیه و آله» اثر ثانی اثنین خان، ترجمه نرگس بابایی صالح

کتاب«فلسطین از منظر حضرت آیت الله العظمی سیدعلی خامنه‌ای (مدّ‌ ظلّه العالی) رهبر معظّم انقلاب اسلامی» اثر سعید صلح میرزایی

کتاب«معیشت پرهیزکارانه؛ تقوا در کلام رهبر معظّم انقلاب اسلامی (مدّ ظلّه العالی)» کاری از مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی

کتاب«با عددها دوست می‌شوی؟» اثر لاله جعفری و «قاشق چای‌خوری» اثر هوشنگ مرادی کرمانی

  • زینب محمدزاده پودینه

 

 

 

  • زینب محمدزاده پودینه

 

 

راز سعادتمند شدن انسان‌ها در شب قدر، عمل اختیاری صالحی است که با عنایت خداوند، برکت یافته و چند برابر می‌شود.

در این شب، درهای جهنم بسته می‌شود و درهای بهشت، گشوده می‌شود و شیطان در این شب بیرون نمی‌آید تا صبح آن طلوع کند و درهای آسمان و رحمت بر روی بندگانش گشوده می‌شود و شب قبولی اعمال است.

چه سوره ای را بخوانیم؟
در کنار تمام اعمال نیکویی که در شبهای قدر انجام می دهید تلاوت دو سوره ی روم و عنکبوت را فراموش نکنید علی الخصوص در شب بیست و سوم  ، چرا که  امام صادق (ع) فرمودند: تلاوت کننده این دو سوره در این شب از اهل بهشت است.
 
چرا این دو سوره؟
دلیل قرائت سوره روم و عنکبوت در شب قدر، روایتی است که از امام معصوم(ع) در فضیلت تلاوت این سوره‌ها در شب قدر نقل شده است: «... عَنْ أَبِی بَصِیرٍ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ (ع) قَالَ: مَنْ قَرَأَ سُورَةَ الْعَنْکَبُوتِ وَ الرُّومِ فِی شَهْرِ رَمَضَانَ لَیْلَةَ ثَلَاثَةٍ وَ عِشْرِینَ فَهُوَ وَ اللَّهِ یَا أَبَا مُحَمَّدٍ مِنْ أَهْلِ الْجَنَّةِ لَا أَسْتَثْنِی فِیهِ أَبَداً وَ لَا أَخَافُ أَنْ یَکْتُبَ اللَّهُ عَلَیَّ فِی یَمِینِی إِثْماً وَ إِنَّ لِهَاتَیْنِ السُّورَتَیْنِ مِنَ اللَّهِ مَکَاناً»؛ ابو بصیر مى‏‌گوید: امام صادق(ع) فرمود: هر کس در شب بیست و سوم ماه رمضان سوره عنکبوت و روم را بخواند، به خدا سوگند که او از اهل بهشت خواهد بود، و من هرگز کسى را از این حکم استثنا نمى‌‏کنم و بیم آن ندارم که در این سوگند خداوند گناهى بر من بنویسد، این دو سوره نزد خدا جایگاهى عظیم دارند.

ذکر معروف شب قدر چیست؟
ذکر معروف شب قدر بخشی از اعمال شب قدر دعایی است که در ادامه می آید از امام زین العابدین علیه السلام روایت است که این ذکر معروف را شب ها می خوانده اند
اللَّهُمَّ إِنِّی أَمْسَیْتُ لَکَ عَبْدا دَاخِرا لا أَمْلِکُ لِنَفْسِی نَفْعا وَ لا ضَرّا وَ لا أَصْرِفُ عَنْهَا سُوءا أَشْهَدُ بِذَلِکَ عَلَی نَفْسِی وَ أَعْتَرِفُ لَکَ بِضَعْفِ قُوَّتِی وَ قِلَّهِٔ حِیلَتِی فَصَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَنْجِزْ لِی مَا وَعَدْتَنِی وَ جَمِیعَ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْمُؤْمِنَاتِ مِنَ الْمَغْفِرَهِٔ فِی هَذِهِ اللَّیْلَهِٔ وَ أَتْمِمْ عَلَیَّ مَا آتَیْتَنِی فَإِنِّی عَبْدُکَ الْمِسْکِینُ الْمُسْتَکِینُ الضَّعِیفُ الْفَقِیرُ الْمَهِینُ اللَّهُمَّ لا تَجْعَلْنِی نَاسِیا لِذِکْرِکَ فِیمَا أَوْلَیْتَنِی وَ لا [غَافِلا] لِإِحْسَانِکَ فِیمَا أَعْطَیْتَنِی وَ لا آیِسا مِنْ إِجَابَتِکَ وَ إِنْ أَبْطَأَتْ عَنِّی فِی سَرَّاءَ [کُنْتُ‌] أَوْ ضَرَّاءَ أَوْ شِدَّهٍٔ أَوْ رَخَاءٍ أَوْ عَافِیَهٍٔ أَوْ بَلاءٍ أَوْ بُؤْسٍ أَوْ نَعْمَاءَ إِنَّکَ سَمِیعُ الدُّعَاءِ

خدایا شام کردم درحالی‌ که برای تو تنها بنده کوچک و خواری هستم، که برای خویش سود و زیانی را به دست ندارم،و نمی‌ توانم از خود پیش‌آمد بدی را بازگردانم، به این امر بر خویش گواهی می ‌دهم، و در پیشگاهت به ناتوانی و کمی چاره‌ام اعتراف می ‌کنم، خدایا بر محمّد و خاندان محمّد درود فرست، و آنچه را به من و همه مردان و زنان مؤمن، از آمرزش در این شب وعده دادی وفا کن، و آنچه را به من عنایت فرموده‌ای کامل ساز، که من بنده بیچاره، درمانده، ناتوان، تهیدست خوار توام. خدایا مرا فراموش کننده‌ ذکرت قرار مده، در آنچه سزاوار آنم فرمودی، و نه فراموش کننده احسانت، در آنچه عطایم نمودی، و نه ناامید از اجابتت، گرچه مدّت زمانی طولانی گردد، چه در خوشی یا ناخوشی، یا سختی، یا آسانی، یا عافیت، یا بلا، یا تنگدستی، یا در نعمت‌ همانا تو شنونده دعایی.

این دعا را کفعمی از امام زین العابدین علیه السّلام روایت کرده که در این شبها، در حال قیام و قعود و رکوع و سجود می‌ خواندند، و علاّمه مجلسی فرموده: بهترین اعمال در این شبها، درخواست آمرزش و دعا است، برای‌ حوایج دنیا و آخرت خود، و پدر و مادر و خویشان، و برادران و خواهران مؤمن، چه آنان‌که زنده‌ اند، و چه آنان‌که از دنیا رفته‌ اند، و خواندن اذکار، و صلوات بر محمّد و آل محمّد علیهم السّلام به هر اندازه که بتواند.

در بعضی از روایات وارد شده: دعای‌ جوشن کبیر را در این سه شب بخواند... روایت شده که خدمت‌ رسول خدا صلی اللّه علیه و آله عرض شد:اگر شب قدر را یافتم، از خدای خود چه بخواهم؟ فرمود: عافیت.

  • زینب محمدزاده پودینه

 

 

 

 

کتاب «جاذبه و دافعه علی علیه‌السلام(ع)» مجموعه‌ای است از چهار سخنرانی استاد شهید مطهری که در حسینیه ارشاد ایراد شده است و مشتمل است بر یک مقدمه و دو بخش. در مقدمه کلیاتی درباره جذب و دفع به طور عموم و جاذبه و دافعه انسانها به طور خصوص مطرح شده است. در بخش اول ضمن اشاره به نقش مثبت عشق و محبت در سازندگی فرد و اجتماع و بیان نمونه‌هایی از تأثیر این عامل سازنده در تاریخ اسلام، جاذبه علی(ع) ـ که همواره دلهایی را به سوی خود کشیده و می‌کشد ـ و فلسفه آن و فایده و اثر آن مورد بحث قرار گرفته است. در بخش دوم، دافعه نیرومند آن حضرت که چگونه عناصری را به سختی طرد می‌کرد و دور می‌انداخت، تشریح شده است. در این بخش ریشه پیدایش خوارج، عقاید انحرافی آنها و نیز چگونگی انقراض این فرقه بیان شده است. در پایان کتاب ثابت شده که علی(ع) شخصیتی دونیرویی بوده‌اند و هرکس که بخواهد در مکتب ایشان پرورش یابد و مطابق الگوی اسلام علوی تربیت شود، باید دونیرویی باشد، یعنی هم جاذبه داشته باشد و هم دافعه.

  • زینب محمدزاده پودینه

 

لینک دانلود:https://bayanbox.ir/info//

  • زینب محمدزاده پودینه