کتابخانه عمومی امام علی (ع) هفت جوی شهرستان قدس

" امروز کتابخوانی و علم آموزی نه تنها یک وظیفه ملی,که یک واجب دینی است"(مقام معظم رهبری)

کتابخانه عمومی امام علی (ع) هفت جوی شهرستان قدس

" امروز کتابخوانی و علم آموزی نه تنها یک وظیفه ملی,که یک واجب دینی است"(مقام معظم رهبری)

مشخصات بلاگ
کتابخانه عمومی امام علی (ع) هفت جوی شهرستان قدس

کتابخانه عمومی امام علی (ع) در مرداد ماه سال 1389 افتتاح گردید این کتابخانه کارش
را با 1500 جلد کتاب آغاز و هم اکنون مجموعه ای بیش از 10000جلد کتاب را دارا می باشد.
این کتابخانه دارای بخش های کودک و نوجوان ،پایگاه اصلی ، مرجع ،نشریات می باشدو زیر نظر اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قدس فعالیت می کند .
شرایط عضویت :
1) یک قطعه عکس 4*3
2) اصل شناسنامه یا کارت ملی
3) هزینه عضویت یکساله
صفحه اینستاگرام کتابخانه : imamali.lib
ایمیل کتابخانه امام علی (ع) : imamali.qods.lib@gmail.com

آدرس : هفت جوی - خیابان مطهری - کتابخانه عمومی امام علی (ع)

ساعت کاری کتابخانه :7:30الی 14
روزهای پنج شنبه : 8 الی 13:30
شماره تماس : 02146892572

۷ مطلب در تیر ۱۳۹۵ ثبت شده است


  • زینب محمدزاده پودینه

جمع خوانی کتاب در محل کتابخانه راس ساعت 10 صبح

کتاب «مرغ‌هایی که طلسم شدند» از مجموعه کتاب‌های «مرغدانی پرماجرا» که از سوی  انتشارات چکه منتشر شده است نویسنده کتاب  کریستیان ژولی بوآ، مترجم آن سیدمحمدمهدی شجاعی و تصویرگر کریستیان هاینریش است.

سلسله کتاب‌های «مرغدانی پرماجرا» برای کودکان گروه سنی دبستان نوشته شده و به زبان فارسی ترجمه شده است.

کتاب «مرغ‌هایی که طلسم شدند» درباره جنگجویانی است که در دوره آرتورشاه در فرانسه به شهسواران یا شوالیه‌هایی میزگرد مشهور شدند.

این جنگجویان که دور پادشاه این کشور جمع می‌شدند، به هنگام جنگ لباسی آهنی می‌پوشیدند و کلاه خودی هم از جنس آهن روی سر می‌گذاشتند و این به آن دلیل بود که در آن زمان جنگجویان با نیزه می‌جنگیدند و نمی‌خواستند نیزه به بدنشان فرو رود.

نمونه ای از متن کتاب : از گرسنگی ، کارد به استخوان جوجه ها رسیده است . در مرغدانی حتی یک دانه هم نمانده است تا به آن نوک بزنند .همه از جانور وحشتناکی حرف می زنند که باعث این قحطی شده است .جانوری که سن خیلی زیادی دارد . آیا حنایی ،نوک دراز و فرفری می توانند از پس این جانور بربیایند؟


  • زینب محمدزاده پودینه
برگزاری کلاس آموزش نقاشی از کتاب دنیای هنر آموزش نقاشی قدم به قدم برای کودکان پیش دبستانی و دبستانی  2  اثر اکرم ذاکری .

  • زینب محمدزاده پودینه


به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، کتاب‌های «کلت 45» نوشته حسام‌الدین مطهری، «هفت روایت خصوصی» نوشته حبیبه جعفریان، «بچه‌های کشتی رافائل» نوشته محمدرضا مرزوقی و «نامه‌های بلوغ» نوشته عین صاد در قالب چهارمین سری از کتاب‌های طرح «کتاب‌خوان ماه» ویژه تیر 95 از سوی معاونت توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و در راستای اجرای منویات مقام معظّم رهبری(دام ظله العالی) در خصوص لزوم معرفی و در اختیار گذاشتن کتاب خوب و سالم برای پرورش فکری جامعه و نیز اقدام عملی در مسیر اجرای سیاست‌های سال 1395 نهاد (سال خواندن) معرفی شدند.

هر ماه چند عنوان کتاب از میان کتاب‌های منتشر شده در سال 94 و 95 در موضوعاتی همچون: سبک زندگی ایرانی اسلامی، کتاب‌های متناسب با مناسبت‌‎های ملی و مذهبی و همچنین عناوین جذاب در حوزه کودک و نوجوان، در موضوعات و مناسبت‌های مختلف انتخاب و معرفی می‌شوند تا ضمن ارتقای میزان نرخ مطالعه مفید، برخی معضلات فرهنگ و اجتماعی نیز در سایه‌ آگاهی‌رسانی کتاب‌ها مرتفع شود.

گفتنی است معرفی و تبلیغ این کتاب‌ها از راه‌های مختلف همچون طرح در نشست‌های کتاب‌خوان،‌کتاب‌خوان مجازی،‌ طرح‌های گرافیکی در فضای مجازی،‌ جلسات نقد و بررسی و... در سراسر کشور انجام می‌شود.


خلاصه‌ای از معرفی کتاب‌های کتاب‌خوان تیر‌ماه 1395 به شرح زیر است:


«کلت 45» نوشته حسام‌الدین مطهری/ انتشارات آرما/ 559 صفحه

این اثر داستان خانواده‌ای را در دهه 1350 دنبال می‌کند که وارد فعالیت‌های سیاسی می‌شوند. این اتفاق روند زندگی آنها را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. فعالیت‌های سیاسی این خانواده به سازمان منافقین (مجاهدین خلق) گره می‌خورد و حوادث تا سال 1360 ادامه می‌یابد.

مخاطب در این کتاب با محوریت و فعالیت سازمان منافقین در سال‌های قبل و بعد از انقلاب آشنا می‌شود. داستان دو شخصیت اصلی دارد، اما ماجراهای رمان، زندگی خانواده‌ای چهار نفری را دنبال می‌کند.

کُلت 45 اسلحه مورد استفاده نیروهای ساواک و سازمان منافقین و نمادی از قدرت است که روزی در دست تمامی این افراد جای داشت.


«هفت روایت خصوصی» نوشته حبیبه جعفریان/ انتشارات سپیده باوران/ 176 صفحه

حبیبه جعفریان، در این کتاب به روایت زندگی امام موسی صدر آنگونه که نزدیکان و خویشان ایشان نقل کرده‌اند، پرداخته است. این کتاب شامل نه بخش است: مقدمه؛ روایت بعد: ملیحه (کوچک‌ترین فرزند امام)؛ روایت۱: پری خانم (همسر امام)؛ روایت ۲: صدری (صدرالدین صدر، فرزند ارشد امام)؛ روایت ۳: حورا (دختر ارشد امام)؛ روایت ۴: علی صدر (برادر امام)؛ روایت ۵: خواهر‌ها (طاهره، فاطمه، ربابه و زهرا صدر)؛ روایت ۶: خواهر هشتم (فاطمه صدرعاملی، خواهرزاده امام)؛ روایت ۷: ‌‌ام غیاث (دوست خانوادگی).

در بخشی از مقدمه کتاب که با استفاده از گفت‌وگویی با آیت‌الله موسوی اردبیلی تنظیم شده است، می‌خوانیم: «آدمی مثل آقاموسی را خدا گاهی علاقه‌اش می‌کشد خلق کند: آدمی که هم خوب می‌فهمد، هم خوب بیان می‌کند، هم منطق قوی دارد. بیان او سحر داشت. آدم‌ها را آرام می‌کرد. حتی دشمن‌هایش هم تأثیر می‌گرفتند. قیافه‌اش خوب بود. اندامش خوب بود. همه‌اش جاذبه بود. دافعه به نظر من هیچ رقمی نداشت. تنها چیزی که بود آزاد بودنش بود، اگر بشود این را به حساب دافعه گذاشت... همیشه فکرهای نو داشت و دنبالشان می‌کرد. عکسی از او نشان داده بودند به آیت الله خویی که «ببین، این شاگرد نورچشمی‌ات با زن‌های بی‌حجاب نشست و برخاست دارد.» حالا آن‌جا لبنان بود و آن هم یک سخنرانی بود برای دانشجو‌ها و جوان‌ها. درباره مذهب بود اصلاً، در راه مذهب. ولی آدم‌ها بعضی وقت‌ها جلو‌تر از دماغشان را نمی‌توانند ببینند...»


«بچه‌های کشتی رافائل» نوشته محمدرضا مرزوقی/ انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

کشتی رافائل، بزرگ‌ترین کشتی تفریحی بوده که تا آن زمان، وارد آب‌‌های خلیج فارس می‌‌شود و توجه بسیاری را به خود جلب می‌کند. این کشتی تفریحی که در اندازه و گنجایش تقریبا نزدیک به تایتانیک بوده با این تفاوت که امکاناتی بسیار بیشتر و به روزتر از تایتانیک داشته وقتی وارد خلیج فارس می‌شود که هنوز هیچکدام از کشورهای منطقه کشتی‌ای به بزرگی و با امکانات رافائل به خود ندیده بود.
مرزوقی با دستمایه قرار دادن داستان ورود این کشتی به بوشهر و سرگذشت غم انگیزش نه تنها نقبی به سال­‌های جنگ زده بلکه تلاش داشته کودکی خود و هم نسلانش را بار دیگر و با نگاهی امروزی مرور کند. گذشته‌ای که با جنگ عجین شده. جنگی که در کنار سختی‌هایش، شادی‌های ماجراجویانه و کودکانه‌‌ای دارد که باعث می‌شود نگاه راوی به آن نه تنها تلخ و گزنده نباشد بلکه با کمی مطایبه، لحظات حمله هوایی را به لحظاتی سرگرم کننده و خنده دار تبدیل کرده است.


«نامه‌های بلوغ» نوشته علی صفائی‌حائری/ انتشارات لیله‌القدر/ 264 صفحه

نامه‌های بلوغ گرچه پنج نامه و وصیت استاد علی صفائی‌حائری به فرزندان خویش در هنگام بلوغ است و مخاطب آنها هستند، ولی با توجه به این که دوران بلوغ دوران بحران روحی و دوره تعقل و سنجش و انتخاب در آدمی است و از آنجا که این انتخاب نیاز به بینش و آگاهی و معیاری برای انتخاب دارد تا بتواند در این بازار مکاره و در این دنیای متلاطم دچار بحران عمل و شتابزدگی در عمل نگردد و با توجه به بینات و کتاب و میزان و تکیه بر خدای قدیر و حکیم و رحیم در این بیغوله، سالک باشد تا به رضا و رضوان حق دست یازد؛ لذا وصیت‌نامه‌ای است به همه فرزندان ایران که می‌خواهند در این دنیای پر پیچ و خم، گرفتار بحران و تردد و تحیر و سردرگمی نگردند.

  • زینب محمدزاده پودینه

برگزاری جمع خوانی و معرفی کتاب دوست مهربان کبوترها اثر مجید ملا محمدی در تاریخ 1395/03/31 در راستای معرفی و تبلیغ مسابقه جشنواره رضوی در محل کتابخانه صورت پذیرفت و اعضا در مسابقه جشنواره رضوی شرکت نمودنداین کتاب  یکی از منابع مسابقه جشنواره رضوی می باشد.

داستان‌هایی از زندگی امام رضا (ع)، برای گروه سنی "ج" و "د" در این کتاب فراهم آمده که عناوین برخی از آن‌ها بدین قرار است: هوا بوی شکوفه می‌داد؛ راه درست پیراهنی با عطر گل‌های بهشت؛ آن ماجرا، آن خواب؛ نماز روز عید؛ امام به شیرها چه گفت؟! کتاب با کتاب‌نامه به پایان می‌رسد.

  • زینب محمدزاده پودینه

جلسه معرفی و جمع خوانی کتاب شهید چمران اثر احمد دهقان در تاریخ 1395/03/31 در کتابخانه برگزار شد .

در این کتاب از مجموعه "چلچراغ "زندگی نامه "شهید مصطفی چمران "در قالب داستان برای نوجوانان و جوانان بازگو شده است .در ابتدای کتاب سال شمار زندگی شهید چمران به طبع رسیده و در بخش پایانی،توضیحاتی درباره برخی از اعلام متن آمده است .کتاب با تصاویر شهید نامبرده نیز فهرست منابع به پایان میرسد .گفتنی است که شهید چمران در سال 1131در قم متولد شد و پس از پایان تحصیلات در دانشگاه تهران،مدارک فوق لیسانس و دکترای خود را از دانشگاه های تگزاس و برکلی آمریکا در رشته فیزیک پلاسما اخذ نمود .در سال 9431به مبارزان لبنان پیوست و در سال 7531به ایران بازگشت و در سال 8531به وزارت دفاع منصوب شد .نمایندگی امام خمینی (ره) در شورای عالی دفاع،نمایندگی مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و فرماندهی ستاد جنگ های نامنظم در مناطق جنگی غرب کشور از مسئولیت های دیگر شهید چمران بود .ایشان سرانجام در سال 0631،در دهلاویه به شهادت رسیدند .

  • زینب محمدزاده پودینه

اسامی برندگان مسابقه نقاشی «ماه مبارک رمضان»و اهدای جوایزبه برندگان در تاریخ 1395/03/31 در محل کتابخانه صورت پذیرفت .

1. عرفان هزاره

2. محدثه وحیدی سیار

3. عزیزه احمدی


  • زینب محمدزاده پودینه