کتابخانه عمومی امام علی (ع) هفت جوی شهرستان قدس

" امروز کتابخوانی و علم آموزی نه تنها یک وظیفه ملی,که یک واجب دینی است"(مقام معظم رهبری)

کتابخانه عمومی امام علی (ع) هفت جوی شهرستان قدس

" امروز کتابخوانی و علم آموزی نه تنها یک وظیفه ملی,که یک واجب دینی است"(مقام معظم رهبری)

مشخصات بلاگ
کتابخانه عمومی امام علی (ع) هفت جوی شهرستان قدس

کتابخانه عمومی امام علی (ع) در مرداد ماه سال 1389 افتتاح گردید این کتابخانه کارش
را با 1500 جلد کتاب آغاز و هم اکنون مجموعه ای بیش از 10000جلد کتاب را دارا می باشد.
این کتابخانه دارای بخش های کودک و نوجوان ،پایگاه اصلی ، مرجع ،نشریات می باشدو زیر نظر اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قدس فعالیت می کند .
شرایط عضویت :
1) یک قطعه عکس 4*3
2) اصل شناسنامه یا کارت ملی
3) هزینه عضویت یکساله
صفحه اینستاگرام کتابخانه : imamali.lib
ایمیل کتابخانه امام علی (ع) : imamali.qods.lib@gmail.com

آدرس : هفت جوی - خیابان مطهری - کتابخانه عمومی امام علی (ع)

ساعت کاری کتابخانه :7:30الی 14
روزهای پنج شنبه : 8 الی 13:30
شماره تماس : 02146892572

۲ مطلب در فروردين ۱۴۰۰ ثبت شده است

 

 

 

 

رهبر انقلاب اسلامی سال ۱۴۰۰ را سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نامگذاری کردند؛

شعار انقلابی جهش تولید امسال باید با حمایت همه‌جانبه و رفع موانع کاملاً محقق شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به‌مناسبت آغاز سال ۱۴۰۰ هجری شمسی، با تبریک عید عید نوروز به هم‌میهنان بویژه خانواده‌های معظم شهیدان و جانبازان و همه ملت‌هایی که نوروز را گرامی می‌دارند، و با ابراز امیدواری به کسب برکات مادی و معنوی از تقارن سال جدید با اعیاد شعبانیه و متبرک شدن سال ۱۴۰۰ به دو عید نیمه‌شعبان و جشن ولادت حضرت ولی‌عصر(عج)، سال جدید را سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نامگذاری کردند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سال ۹۹ را آمیخته با حوادث گوناگون و بی‌سابقه بخصوص پدیده ناآشنای کرونا خواندند و افزودند: کرونا زندگی مردم از جمله کسب‌وکارها، محیطهای درسی، اجتماعات دینی، ورزش و سفرها را تحت تأثیر قرار داد و ضربه سختی به اشتغال در کشور زد.
رهبر انقلاب اسلامی، جان باختن دهها هزار تن از مردم عزیز در اثر کرونا را تلخ‌تر از همه حوادث ۹۹ دانستند و با طلب رحمت و مغفرت الهی برای جان‌باختگان، با خانواده‌های داغدار آنان ابراز همدردی کردند.
ایشان سال ۹۹ را در عین حال سال بروز توانایی‌های ملت ایران در مقابله با آزمون بزرگ کرونا و همچنین در مقابله با فشار حداکثری دشمن توصیف کردند و گفتند: ملت عزیز ما از مجموعه‌های درمانی و بهداشتی، تا محققان و دانشمندان، گروههای جهادی و خدمتگزار و آحاد مردم با وجود تحریم و مسدود بودن راههای استفاده از امکانات خارج از کشور، توانایی و تجربه بزرگی از خود برای مدیریت این حادثه تلخ نشان دادند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به شکست کشاندن فشار حداکثری دشمن را درخشش دیگری از توانایی‌های ملی در سال ۹۹ برشمردند و افزودند: دشمنان ایران و در رأس آنها آمریکا درصدد به زانو درآوردن ملت ایران بودند. البته ما می‌دانستیم که ملت می‌ایستد و آنها شکست می‌خوردند اما امروز به اعتراف خود آمریکایی‌ها و رفقای اروپایی‌شان، فشار حداکثری شکست خورده است.
حضرت آیت الله خامنه‌ای در ادامه به ارزیابی میزان تحقق شعار سال ۹۹ یعنی جهش تولید پرداختند و گفتند: بر اساس گزارشهای متعدد مردمی و دولتی، جهش تولید تا حدّ قابل قبولی در بخش‌هایی از کشور تحقق یافت.
رهبر انقلاب افزودند: البته این میزان جهش در حدّ انتظار نیست چراکه با وجود تحقق در کارهای زیربنایی و سازندگی، نتیجه آن در اقتصاد عمومی و معیشت مردم مشهود و محسوس نشد، در حالی‌که انتظار بود جهش تولید گشایشی در زندگی مردم به‌وجود آورد.
ایشان شعار جهش تولید را یک شعار کاملاً انقلابی خواندند و خاطرنشان کردند: تحقق جهش تولید هم تأثیرات عمیق اقتصادی در کشور از جمله در مسئله ارزش پول ملی دارد و هم موجب اعتماد به‌نفس ملی، رضایتمندی عمومی و تضمین‌کننده امنیت ملی است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای علت تحقق نیافتن کامل جهش تولید در سال ۹۹ را وجود موانع و همچنین حمایت نشدن تولید در همه بخش‌ها دانستند و با اشاره به معضل واردات و قاچاق، گفتند: ضعفهای قانونی و واردات رقیب خارجیِ محصولی که در داخل با همت جوانان در حال تولید است، و یا قاچاق آن از طریق دستهای خیانتکار، مانع تولید است و موجب شکست خوردن آن می‌شود.
رهبر انقلاب اسلامی، ایجاد مشوّق‌هایی از جمله مشوّق‌های سرمایه‌گذاری را لازمه جهش تولید خواندند و افزودند: اوضاع کسب‌وکار در کشور باید به‌گونه‌ای باشد که افراد به سرمایه‌گذاری در تولید تشویق شوند و از افزایش هزینه‌های تولید جلوگیری شود.
ایشان مشوق‌های اندک در بخش تولید و همچنین بالاتر بودن شاخص هزینه تولید کننده از هزینه مصرف‌کننده در برخی سالها را مانع پیشرفت تولید دانستند و گفتند: حرکت انقلابیِ جهش تولید در سال ۹۹ آغاز و با استقبال مردم مواجه شد و این حرکت باید در سال ۱۴۰۰ که در واقع آغاز یک قرن جدید است، ادامه پیدا کند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سال ۱۴۰۰ را به علت در پیش بودن انتخابات و همچنین وجود زمینه مناسب برای شکوفایی جهش تولید، سالی حساس و مهم خواندند و افزودند: انتخابات خرداد ۱۴۰۰ و روی کارآمدن مدیریتهای جدید و احتمالاً تازه‌نفس و با انگیزه‌های قوی، امسال را سالی بسیار مهم، حساس و تأثیرگذار در آینده کشور کرده است.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: علاوه بر این، در سال ۹۹ جهش تولید حرکتی در کشور به‌جود آورد که زمینه خوبی برای شکوفایی آن در سال جدید است.
ایشان افزودند: چه دولت کنونی و چه دولت آینده، باید با حمایتهای همه‌جانبه‌ی قانونی، دولتی و حکومتی از تولید و رفع موانع آن، همت کنند که امسال جهش تولید به معنی واقعی تحقق یابد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: بر این اساس شعار سال ۱۴۰۰، «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» است که در خصوص آن و همچنین درباره انتخابات در سخنرانی روز اول سال مطالبی بیان خواهد شد.

  • زینب محمدزاده پودینه
با معرفی ۵ اثر و با هدف استفاده علاقه‌مندان و همچنین بهره برداری در فعالیت‌های ترویجی کتاب‌محور؛

کتاب خوان ماه ویژه فروردین ۱۴۰۰ منتشر شد

کتاب‌خوان ماه ویژه فروردین ۱۴۰۰ با معرفی ۵ اثر مهدویت (پیش از ظهور)؛ خداجان! دلخورم از تو، آن سوی اُتیسم (آنچه باید درباره اُتیسم بدانیم)؛ دوستی با محیط زیست و اُتو دوستِ مهربان منتشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور پنج اثر مهدویت (پیش از ظهور)؛  پرسش‌ها و پاسخ‌های دانشجویی شماره ۲۷ اثر رحیم کارگر؛  خداجان! دلخورم از تو، اثر غلامرضا حیدری‌ابهری؛  آن سوی اُتیسم(آنچه باید درباره اُتیسم بدانیم)، اثر صدیقه فراهانی؛ دوستی با محیط زیست اثر طاهره شاه محمدی و اُتو دوستِ مهربان، اثر فروغ علی‌شاهرودی در طرح کتاب‌خوان ماه فروردین ۱۴۰۰ برای استفاده در فعالیت‌های کتاب‌ محور در کتابخانه‌ها عمومی سراسر کشور مانند جلسات نقد کتاب، مسابقات کتابخوانی و... معرفی شد.

 


 

 

مهدویت (پیش از ظهور)

پرسش‌ها و پاسخ‌های دانشجویی شماره ۲۷

پدیدآور: رحیم کارگر

ناشر: دفتر نشر معارف

تعداد صفحات:۲۴۰

آیا اعتقاد به منجی در دیگر ادیان و دیگر اقوام نیز وجود دارد؟
آیا اهل سنت نیز به ظهور مهدی موعود اعتقاد دارند؟ اگر بله چه تفاوتی میان دیدگاه شیعه و سنی در بحث مهدویت وجود دارد؟
به چه دلیل نام امام زمان عجل‌الله تعالی فرجه الشریف در قرآن کریم نیامده است؟
آیا در حدود سال‌های ۲۴۰ تا ۲۴۵ ه. ق جنگ یا جنگ‌هایی میان اعراب و روم رخ داده که مادر امام زمان عجل‌الله تعالی فرجه الشریف بخواهند در این جنگ‌ها اسیر شده باشند؟
آیا کودکی ۵ ساله می‌تواند به مقام امامت برسد؟
به چه علت خداوند تقدیر کرده است که حجتش از نظرها غائب باشد؟
با توجه به احتمال خطای مراجع تقلید، چرا ما از داشتن امام در زمان غیبت محروم هستیم؟
وجود امام عصر علیه السلام در عصر غیبت چه آثار و برکاتی دارد و مهمترین کارکردهای حجت خدا در عصر غیبت چیست؟
گفته می‌شود اعمال ما به امام زمان عرضه می‌شود، ‌ این عرضه اعمال به امام زمان علیه السلام چگونه با ستّاریت خدا قابل جمع است؟
آیا اعمال ما شیعیان در نزدیک‌شدن یا دورشدن زمان ظهور تأثیری دارد؟ مهمترین وظایف شیعیان در زمان غیبت چیست؟
آیا شخصی که گناه کرده باشد می‌تواند با امام زمان عجل‌الله تعالی فرجه الشریف ارتباط داشته باشد؟
پاسخ‌های مستند و مستدل به این پرسش‌ها و بسیاری پرسش‌هایِ کاربردی و مبتلابه دیگر در بحث مهدویت را می‌توانید در این کتاب بیابید.

 

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:
حافظ ابو عبدالله گنجی شافعی می‌گوید: «احادیث پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله درباره مهدی به دلیل راویان بسیاری که دارد به حد تواتر رسیده است.»
ابن حجر عسقلانی از بزرگترین علمای اهل سنت در کتاب فتح الباری می‌گوید: «اخبار متواتری رسیده است که مهدی از این امت است و عیسی فرود خواهد آمد و پشت سر او نماز خواهد خواند.»
بیهقی که از استوانه‌های علمی اهل سنت است نیز نوشته است: «احادیث مربوط به خروج مهدی، صحیح‌ترین اسناد را دارد.»
در سنن ابی‌داوود که از مهمترین منابع حدیثی اهل سنت است از عبدالله بن عمر نقل شده است که:
«رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: در آخرالزمان، مردی از فرزندان من قیام می‌کند که اسم او، همانند اسم من و کنیه‌اش مثل کنیه من است؛ زمین را از عدل پر می‌سازد؛ چنان‌که از ظلم پر شده است و او مهدی (عج) است.»
همچنین جلال الدین سیوطی عالم بزرگ شافعی مذهب اهل سنت در کتاب مهم خود الدّر المنثور آورده است:
«پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرموده است: قیامت فرا نرسد تا اینکه کسی از عترتم به پا خیزد و زمین را همچنان که پر از ظلم و تجاوزهای آشکار شده، آکنده از عدل و داد کند.»


 

خداجان! دلخورم از تو

پدیدآور: غلامرضا حیدری‌ابهری

ناشر: کتابک

تعداد صفحات: ۲۴

شاید شما هم در دوران بچگی خواسته‌ها و آرزوهای خود را با دیگران مقایسه کرده‌ باشید. کودکی که دوست‌دارد خواهر،  برادر و یا  اسباب‌بازی‌های زیادی داشته‌باشد. بچه‌ای که می‌خواهد ورزش‌کاری ماهر و قهرمان شود. کودکان خود  را با دوستان و اطرافیان مقایسه می‌کنند و بیشتر آنچه را که ندارند می‌بینند و خواسته‌هایشان را از خداوند می‌خواهند.
در کتاب «خداجان! دلخورم از تو» کودکی با خدای خود حرف می‌زند و خواننده، ناظر این گفت‌وگو است.  
کودک داستان ما در حال مقایسه و بیان دلخوری‌های خود به خداوند است و می‌گوید که به من فلان نعمت را ندادی، چرا من نمی‌توانم مانند دوستم بازی کنم و... ولی وقتی متوجه می‌شود که خداوند به او چه چیزهای دیگری داده و چه محبتی به او دارد و او آن‌ها را نمی‌دیده، پی به عدالت خداوند در تقسیم نعمت‌ها بین بندگانش می‌برد. کودک داستان ما همان‌طور که در ابتدای ماجرا می‌گوید، خدایا از تو دلخورم، در انتها می‌گوید خدایا من دیگر از تو دلخور نیستم. او با این گفت‌وگو به چهره زیبا، قد بلند و صدای خوبی که دارد پی ‌برده و از خدا تشکر می‌کند.
این کتاب با کمک تصاویر ساده، صمیمی و رنگ‌آمیزی جذاب، به خوبی توانسته پیام و منظور نویسنده را به کودکان منتقل کند.

 

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:
ولی پرهام را چه می‌گویی؟
تو حافظه خیلی خوبی به پرهام داده‌ای که به من نداده‌ای، او هم مثل خواهرش پروانه، دوبار که شعر را می‌خواند حفظ می‌شود، اما من ده‌بار باید بخوانم تا حفظ شوم. چطور دلت آمد که با من این‌طوری رفتار کنی!؟ البته صدای من بهتر از صدای پرهام است، نمی‌خواهم از خودم تعریف کنم؛ ولی وقتی من یک شعر را با آواز می‌خوانم، همه کیف می‌کنند.
خودت که می‌دانی؟
خدایا ممنونم که این صدای زیبا را به من داده‌ای. بله، حافظه پرهام بهتر از من است و صدای من بهتر از صدای اوست. این هم به آن در! در این مورد هم اعتراضم را پس می‌گیرم.


دوستی با محیط زیست

پدیدآور: طاهره شاه‌محمدی

ناشر: نشر و تحقیقات ذکر

دوره ۶ جلدی


آموزش و آشنایی با محیط زیست در تعلیم و تربیت کودکان بسیار حائز اهمیت است. با استفاده از کتاب‌های محیط زیست به صورت داستانی و غیرداستانی می‌توان به کودکان و نوجوانان مسئولیت در قبال محیط زیست و اهمیت حفظ آن را آموزش داد.
در این مجموعه، آموزش‌هایی در خصوص حفظ محیط زیست، بازیافت، کمبود آب، حفاظت از حیات وحش، تغییرات آب‌ و هوای کُره‌زمین و... به شکلی جذاب ارائه شده است.
طراحی جلد زیبا و تصاویر جذاب کتاب، همراه با متن کوتاه و پرمحتوا، خواندن کتاب را برای کودک و نوجوان آسان و لذت‌بخش نموده‌است.
در پایان هر کتاب با توجه به موضوع مطرح‌شده در آن، از کودک خواسته شده که یک نقاشی بکشد و یا تصویر چاپ شده را رنگ‌آمیزی کند.
این مجموعه در عناوینِ: در مصرف آب صرفه‌جویی نماییم، از زمین مواظبت کنیم، به کمک بازیافت زمین را نجات دهیم، از گرم‌شدن کره‌زمین جلوگیری کنیم، به حفظ انرژی کمک کنیم و با محصولات ارگانیک سالم بمانیم، گردآوری و تنظیم شده است.

 

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:
آب در اقیانوس‌ها، دریاها، دریاچه‌ها و رودخانه‌ها پیدا می‌شود... همین‌طور در هوای دور زمین، زیرِ زمین و در کوه‌های یخ.
آب از جویبارها یا آبشارها به سوی دریاچه‌ها، دریاها یا اقیانوس‌ها جاری می‌شود؛ در واقع سفر آب وقتی شروع می‌شود که خورشید بر آب رودخانه‌ها، دریاها یا اقیانوس‌ها می‌تابد و آن را بخار می‌کند. بعد بخارها به سوی آسمان بالا می‌روند و در آسمان شروع به سردشدن می‌کنند و ابر می‌شوند. باد ابرها را حرکت می‌دهد و آب درون آن‌ها دوباره به شکل باران به زمین می‌بارد. این باران در رودخانه‌ها، دریاها یا اقیانوس‌ها جمع می‌شوند یا در زمین فرو می‌روند. اسم این جریان پی‌درپی «چرخه آب» است و دوباره از نو شروع می‌شود.


آن سوی اُتیسم(آنچه باید درباره اُتیسم بدانیم)

پدیدآور: صدیقه فراهانی

ناشر: بنگاه ترجمه و نشرکتاب پارسه

تعداد صفحات: ۱۱۱

اُتیسم یا درخودماندگی نوعی اختلال رشدی (از نوع روابط اجتماعی) است که با رفتارهای ارتباطی و کلامیِ غیرطبیعی نمایان می‌شود. علائم این اختلال عموماً در کودکی بروز می‌کند و علّت اصلی آن هنوز ناشناخته است.

این اختلال بر رشد طبیعی مغز در حیطه تعاملات اجتماعی و مهارت‌های ارتباطی تأثیر می‌گذارد. کودکان و بزرگسالان مبتلا به اُتیسم، در ارتباطات کلامی و غیر کلامی، تعاملات اجتماعی و فعالیت‌های مربوط به بازی مشکل دارند. این اختلال، ارتباط با دیگران و دنیای خارج را برای آنان دشوار می‌سازد.

این کتاب، شناختی نسبتاً جامع به چیستی اُتیسم و افراد مبتلا به آن را ارائه می‌دهد و در ادامه، کارها و تمرین‌هایی را که می‌تواند در شناخت ما و قوت بخشیدن به استعدادهای آن‌ها مؤثر باشد، به طور کاربردی توضیح می‌دهد. ما نسبت به افراد مبتلا به اُتیسم چه ذهنیتی داریم؟ آیا می‌توانیم احساساتشان را بفهمیم؟ به همان اندازه که شناخت آن‌ها از دنیای ما ناقص است، اطلاعات ما هم از درونِ آن‌ها ناچیز است و برای رفتار و زندگی با ایشان، می‌بایست ویژگی‌ها، توانایی‌ها و ضعف‌های آن‌ها را بشناسیم. بهره‌گیری از نظریه تئوری ذهن و نقش آن در شناخت بهتر این بیماری، از دیگر نکات برجسته کتاب به‌شمار می‌رود.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:
درک جملات احساسی: جملات احساسی وضوح جملات خبری را ندارند، چون معمولاً در این جملات استعاره و کنایه بیشتر استفاده می‌شود و از آن‌جا که افراد دارای اُتیسم در درک استعاره و کنایه ضعف دارند، درک جملات احساسی برایشان دشوار است. جملاتی مثل: «مریم دیگه برای من تموم شد.» یا این جمله: «احساس می‌کنم ته یک چاه گیر افتادم.» که ممکن است برای افراد دارای اُتیسم چنین معنایی نداشته باشد.

درک حالات صورت و زبان بدن: بسیاری از احساسات با زبان بدن و نشانه‌های صورت نشان داده می‌شود، بدون اینکه در مورد آن حرفی زده شود، مثلاً آه کشیدن، گذاشتن دست روی پیشانی، بستن چشم‌ها و خیره شدن به یک نقطه. همه این علائم برای افراد عادی معنادار است. اما اگر افراد دارای اُتیسم آموزش ندیده باشند این حرکات برایشان مبهم و گنگ است. مهم‌ترین مانع این افراد در شناخت این نشانه‌ها ضعف در تماس چشمی آن‌هاست که باعث می‌شود بسیاری از نشانه‌های چشمی را نبینند.


اُتو دوستِ مهربان

پدیدآور: فروغ علی‌شاهرودی

ناشر: دفتر نشر فرهنگ اسلامی

تعداد صفحات: ۶۴

«اُتو دوستِ مهربان» داستانی زیبا و خیال‌انگیز از کودکیِ پسربچه‌ای است که یک دوست عجیب و غریب اما مهربان دارد. در این داستان، مرزهای واقعیت و خیال کم‌رنگ می‌شود و یک دنیای کودکانه و زیبا را می‌آفریند. نیما پسرک داستان با یک اتوبوس خطی دوست می‌شود؛ او هر روز با اتوبوس آقای مهربان به مدرسه می‌رود و پس از مدتی این اتوبوس به صمیمی‌ترین دوست او تبدیل می‌شود. با گذشت زمان اتوبوس کهنه و فرسوده شده و این موضوع باعث ناراحتی نیما می‌شود. اتوبوس مهربان که دوست ندارد از کار افتاده شود و به قبرستان ماشین‌ها برود، بسیار غمگین و ناراحت است. بالاخره روزی فرا می‌رسد که اُتو دوستِ نیما دیگر روشن نمی‌شود و برای چند روز، نیما هیچ خبری از آن ندارد. اما این تمام ماجرا نیست و برای این‌که لذت خواندن این داستان زیبا را از دست ندهید بهتر است هرچه زودتر آن را بخوانید.

در کتاب از تصاویر پیچیده و پُر از جزئیات خبری نیست و سادگی تصاویر به تمرکز بر روی متن و قدرت تصور کودکان کمک به‌سزایی می‌کند. در این داستان به موضوعات مهمی نظیر اهمیت خیال‌پردازی در کودکان، وفاداری و دوستی، معنای پیری و کهنسالی، استفاده بهینه از وسایل و امکانات و ... پرداخته شده است.

 

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

مرد لاغر و قدبلند گفت: دوست دارید دوباره پیش این اتوبوس باشید!؟
تعجب کردم و پرسیدم: یعنی اتوبوس کاملاً درست شده و می‌تواند مسافرها را جابه‌جا کند!؟ یعنی من می‌توانم دوباره راننده‌اش باشم؟ ولی من که بازنشسته شده‌ام!
مرد لاغر و قدبلند خندید و گفت: جواب مرا ندادید! می‌خواهید پیش اتوبوس باشید یا نه؟
گفتم: البته که می‌خواهم.
گفت: جمعه بیایید جلوی پارکِ همیشه بهار! فکرهای خوبی برای اتوبوس شما داریم ...


طرح کتاب‌خوان ماه توسط کتابخانه‌های عمومی با هدف تبیین منویات رهبر معظّم انقلاب برای ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه، دسترسی همگانی به کتاب، لزوم معرفی کتاب‌های مفید برای پرورش فکری آحاد مختلف مردم جامعه و همچنین ارتقای فضایل اخلاقی و فرهنگ عمومی از طریق مطالعه کتاب‌های مفید و فاخر، در سطح کشور اجرا می‌شود.

در طرح کتاب‌خوان ماه، برای هر ماه ۴ یا ۵ عنوان کتاب از بین کتاب‌های تازه منتشر شده، برای اقشار و سلایق گوناگون مردم و در موضوعات و مناسبت‌های متنوع مانند (سبک زندگی ایرانی اسلامی، ازدواج، تربیت فرزند، اخلاق اجتماعی، خانواده، سلامت، کودک و نوجوان، علمی و دینی و...) انتخاب و به منظور ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و تحقق دیگر اهداف طرح، کتاب‌ها در قالب‌ها و روش‌های مختلف نظیر پوستر، خلاصه‌نویسی، کتابچه، فلش و کلیپ، معرفی شده و با محوریت این کتاب ها فعالیت‌های کتاب‌ محور متنوعی مثل جلسات نقد کتاب، مسابقات کتابخوانی و... انجام‌ می‌گیرد.

علاقه‌مندان برای حضور در جلسات نشست کتاب‌خوان می‌توانند به نزدیک‌ترین کتابخانه محل خود مراجعه کنند.

 

 

 

  • زینب محمدزاده پودینه